// Syafiqah Mansor : Tarbiah Hati

blogskin

F A K E S M I L E :'3


LA TAHZAN. INNALLAHA MA'ANA ^^
Assalamualaikum. Nur Syafiqah nama yg telah diberikan sejak aku mula melihat dunia. Cahaya Kebaikan. Indahnya namaku. Alhamdulillah:) Telah dilahirkan olh insan yg sngt menyayangiku, dan telah diazankan olh seorg ayah yg sngt mengasihiku. Aku lemah dalam menghadapi dugaan hidup, namum masih ingn mnjadi ahli di syurga-MU. Layakkah aku? Tidak! Aku tidak layak! Bantulah hamba-Mu yg hina ini ya Allah. Hanya dengan redha-MU aku mampu memasuki mahligai-MU. Aminn.

<$BlogItemCommentCount$> comment[s] | back to top

Sabtu, 31 Mei 2014

Tarbiah Hati


Assalamualaikum...


Biar orang pandang kita LEKEH..

sedangkan kita KUAT..
membina diri setiap hari.

Daripada...
orang pandang kita KUAT...
tapi sebenarnya kita LEKEH...
tidak memajukan diri setiap 
hari.

Kerana...
orang yang terus membina 
diri...
akan maju ke diri...
orang yang tenggelam dalam
sedikit puji...
akan terus di takuk kebiasaan.

Maka...
langkah jihadmu...
jangan maju dek puji...
jangan mundur dek puji...
tapi kan tetap melangkah...
memburu janji Ilahi.



Sebarkan Bahagia, Sebarkan Kebaikan...
Wallahu a'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan